StarCraft Mass Recall, czyli co Blizzard powinien zrobić

Jak to mówią: “Jeśli chcesz coś zrobić dobrze, zrób to sam”.

Dokładnie tą filozofią posługiwali się fani StarCrafta, którzy stworzyli aktualizację StarCraft Mass Recall.

Po tym jak Blizzard zbłaźnił się z Warcraft III: Reforged, zaufanie do firmy drastycznie spadło. Pojawiły się głosy, że kalifornijski gigant w chamski sposób postanowił zmonetyzować nostalgię, epickimi trailerami obiecując coś, czego nie ma.

Fani poczuli się oszukani i postanowili wziąć sprawy w swoje ręce.

Jak wyszło? Sprawdźmy.

Oryginalny StarCraft na silniku StarCraft II

StarCraft Mass Recall to modyfikacja do wersji 8.0 gry Starcraft II: Wings of Liberty, która odtwarza nam kampanię pierwszego StarCrafta na silniku drugiej części. Do zagrania mamy misje z oryginalnej kampanii SC1 oraz mapy z dodatku StarCraft: Brood War.

Całość liczy:

  • kampanię podstawki SC1,
  • 59 plansz z dodatku Brood War,
  • sześć map, które znalazły się w wersji demonstracyjnej gry z 1998 roku,
  • kilka map, które ukryto lub skasowano.

Oprócz tego mamy tam bonusową, fanowską zawartość – kampanię Enslavers Redux, która jest uzupełnieniem StarCraft II: Wings of Liberty.

Dodatek jest do pobrania za darmo ze strony SC2Mapster.

Blizzard już w 2017 próbował swoich sił w odświeżaniu klasyka. Zremasterowana wersja oraz wersja kreskówkowa były zalążkiem StarCraft Mass Recall. Fani po prostu nie chcieli zostawiać projektu w rękach Blizzarda i zrobili to po swojemu.

Ze świetnym skutkiem.

Najciekawsze zmiany w StarCraft: Mass Recall i StarCraft: Brood War

Remake różni się nieco od oryginału, in plus. Poniżej przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, zmiany, jakie można znaleźć w StarCraft Mass Recall.

  • można używać jednostek z Brood War w oryginalnej kampanii,
  • w misjach, gdzie gracz kontroluje dwie armie, robotnicy musza odnieść zasoby do odpowiedniego ratusza,
  • Sarah Kerrigan i Samir Duran mogą używać umiejętności “Snipe” ze StarCraft II,
  • w epizodzie I w misji 4 można zagrać Jimem Raynorem w gameplayu third-person shooter.

Krótka historia najlepszych fanowskich modów

Z jednej strony to bardzo pozytywny akcent. Mamy wielu zdolnych ludzi, cichych bohaterów, którzy niejednokrotnie poświęcają swój wolny czas (i czasem pieniądze), by zrobić coś dobrego dla społeczności.

Z drugiej strony to trochę smutne, że wielkie, międzynarodowe korporacje zatrudniające tysiące osób za ciężkie pieniądze nie potrafią doprowadzić gry do stanu używalności.

Defense of the Ancients

Defense of the Ancients

Znany wszem i wobec jako DotA – pionier gatunku MOBA. Mod do Warcrafta III stworzony przez gracza o nicku IceFrog stał się tak popularny, że dziś świat gamingu nie wyobraża sobie życia bez niego.

Valve nie popełniło błędu Blizzarda. Wzięli Dotę, przerobili po swojemu i dzisiaj organizują turnieje z milionami dolarów w puli nagród.

Gothic 2: Dzieje Khorinis

Gothic 2: Dzieje Khorinis

Coś, co Polacy lubią najbardziej. Gra, która zdobyła ogromną popularność w Polsce i pomimo dawno osiągniętej pełnoletniości, nadal jest grana przez zagorzałych fanów.

Jakiś czas temu grupka fanów serii Gothic stwierdziła, że dwie gry, świetny dodatek Noc Kruka, przeciętna trójka i kompletnie niepasująca do niczego ArcaniA to za mało.

Wspólnymi wysiłkami, opierając się na modelu non-profit, tworzą nowe, ambitne rozszerzenie, i choć w 2021 roku ich prace zostały zahamowane przez pandemię, projekt jest kontynuowany.

PUBG

PUBG

Stworzony przez gracza o nicku PlayerUnknown mod, bazujący na grach Arma II i Arma III stał się rewolucją i spopularyzował gatunek znany dziś jako Battle Royale. Grupa graczy zostaje zrzucona na mapę, gdzie walczą o przetrwanie na zasadzie Last Man Standing.

PUBG przetarł szlak dla gier takich jak Fortnite, dawne H1Z1, Apex Legends, czy Call of Duty: Warzone.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Ghost Mode

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Ghost Mode

Czy doskonała gra może być jeszcze lepsza? Okazuje się, że tak.

Znany moder wghost81 użył swoich talentów i umiejętności, by jeszcze bardziej udoskonalić świetny tytuł polskiego studia CD Projekt Red.

Poprawiono dystrybucję doświadczenia, wskazówki questów i wewnętrzną ekonomię gry.